Trädgårdstomte versus isbjörn

Trädgårdstomte versus isbjörn

En mig närstående brukar ibland formulera frågan: "Varför finns han/hon?"

Nu kanske ni inte ser det, men trädgårdstomten på bilden är en Lars Leijonborg-look-alike. Det är något outgrundligt nöje som trädgårdstomtar har att ta kändisars anletsdrag. En kändis är ju en sådan där som inte gjort något speciellt, utom att vara känd för att vara känd. Min gamle filosofilärare kallade sådant för en tautologi. Han varnade bestämt för folk som förde den typen av argumentation. Sådana människor var inte hederliga sa han och fortsatte med att hävda att de oxå saknade moral. Amoraliska kallade han dem. De förstod liksom inte konceptet...

Likt en sentida dement Sven Duva står Leijonborg-look-aliken och vaktar kusten och kommer tids nog att avkräva den snyltande isbjörnen ett språktest...

Liknande händelser i det verkliga livet har lett mig till att fundera och formulera frågan: "Varför finns Lars Leijonborg?" Ännu har jag inte kunnat komma på något som skulle kunna rättfärdiga hans existens... men jag tänker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback